Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74075077
 

Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri


[ Pune o întrebare ]


Categoria: Principal -> Impozite si Taxe -> Impozite si Taxe

Întrebări
Intrebarea nr. 3997 din data: 11-05-2012 pusa de Popescu Ion :
·  Doresc sa-mi instrainez prin donatie garajul care este proprietatea mea(constructie)amplasat pe terenul inchiriat al Primariei,catre o persoana care are acelasi domiciliu ca si mine.Persoana caruia ii donez garajul are in folosinta(comodat) un autoturism si va prelua obligatiile fiscare aferente Primariei.Doresc sa stiu in ce conditii pot efectua aceasta donatie(ce acte de inchiriere fata de Primarie trebuie modificate...ce obligatii fiscale fata de Primarie sunt exigibile de la data actului de donatie,intru-cit impozitele au fost achitate pina la finele anului aferent garajului....etc)

Intrebarea nr. 3965 din data: 02-04-2012 pusa de Olar Gh :
·  Anul trecut am fost somati toti cei care aveam garaje sa le demolam desi am platit toate taxele pentru acesta pe intreg anul . Anul acesta a aparut din nou aceasta suma desi am demolat garajul la termenul somatiei. Va rog sa -mi detaliati sumele ce apar in taxe si depozite. Va multumesc . Anul trcut am putut sa vad eu aceste sume in detaliu.

Intrebarea nr. 3960 din data: 29-03-2012 pusa de mitran laura :
·   IN DATA DE 22.03.2012 AM EFECTUAT PLATA CATRE DIRECTIA VENITURI SI ANUME PT.TAXA AUTO,IMPOZITUL PE TEREN SI IMPOZITUL PE CLADIRE.CAND M-AM UITAT SA VAD CAT MAI AM DE PLATIT AM OBS.CA TAXA AUTO NU A FOST INREG.SI NICI IMP.PE TEREN,IAR PE EXTRASUL DE CONT IMI APAR A FI PLATITE.CE ESTE DE FACUT?

Intrebarea nr. 3957 din data: 29-03-2012 pusa de Iasmina Bran :
·  Buna ziua, Se acorda reducerea de 10% pentru cei care își achită integral impozitele pe cladiri[pers. fizice] până la data de 31 martie 2012? Multumesc

Intrebarea nr. 3949 din data: 21-03-2012 pusa de Nagy Claudia :
·  Am achitat o taxa de poluare auto, in data de 05.08.2008, cand am achizitionat o masina second-hand, inmatriculata in Germania. Va rog sa imi comunicati daca exista posibilitatea recuperarii acestei taxe sau compensarea ei cu impozitul datorat, si ce demersuri ar trebui sa fac. Multumesc!



Răspunsuri
Intrebarea nr. 3997 din data: 11-05-2012 pusa de Popescu Ion :
·  Doresc sa-mi instrainez prin donatie garajul care este proprietatea mea(constructie)amplasat pe terenul inchiriat al Primariei,catre o persoana care are acelasi domiciliu ca si mine.Persoana caruia ii donez garajul are in folosinta(comodat) un autoturism si va prelua obligatiile fiscare aferente Primariei.Doresc sa stiu in ce conditii pot efectua aceasta donatie(ce acte de inchiriere fata de Primarie trebuie modificate...ce obligatii fiscale fata de Primarie sunt exigibile de la data actului de donatie,intru-cit impozitele au fost achitate pina la finele anului aferent garajului....etc)
Raspuns din data de 14-06-2012 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
La art.254 alin.(l) și (2) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal cu modificările și completările ulterioare, se prevede:
„ (1) în cazul unei clădiri care a fost dobândită ... de o persoană în cursul anului, impozitul pe clădire se datorează de către persoana respectivă cu începere de la data de întâi a lunii următoare celei în care clădirea a fost dobândită sau construită. "
(2) în cazul unei clădiri care a fost înstrăinată, ..., după caz, în cursul anului, impozitul pe clădire încetează a se mai datora de persoana respectivă cu începere de la data de întâi a lunii următoare celei în care clădirea a fost înstrăinată, demolată sau distrusă. "
Orice persoană care dobândește ... sau înstrăinează o clădire are obligația să depună o declarație în acest sens la compartimentul de specialitate al autorității administrației publice locale în termen de 30 de zile de la data la care s-au produs aceste modificări în conformitate cu art.254 alin.(5) din Codul fiscal.
Astfel, în vederea înstrăinării garajului, dl. Popescu Ion are obligația, ca în termen de 30 de zile de la data înstrăinării acestuia, să se prezinte la Serviciul Contracte din cadrul Primăriei Municipiului Arad pentru depunerea declarației fiscale, însoțită de documentul justificativ ce atestă înstrăinarea garajului. De asemenea, aceeași obligație fiscală o are și cumpărătorul, respectiv de a depune declarație fiscală însoțită de documentul justificativ ce atestă dobândirea garajului, în termen de 30 de zile de la data dobândirii.
Totodată, art.113 alin.(4) din O.G. nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, prevede că: „Pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor,...,contribuabilii trebuie să prezinte certificate de atestare fiscală prin care să se ateste achitarea tuturor obligațiilor fiscale de plată datorate autorității administrației publice locale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează, potrivit alin. (2), inclusiv sumele reprezentând amenzi existente în evidența organului fiscal. Pentru bunul care se
înstrăinează, impozitul datorat este cel recalculat pentru a reflecta perioada din an în care impozitul se aplică persoanei care înstrăinează, potrivit Codului fiscal. ".
Prin urmare, înainte de înstrăinarea bunului, contribuabilii trebuie să obțină certificatul de atestare fiscală care să ateste achitarea tuturor obligațiilor de plată datorate bugetului local până la momentul înstrăinării bunului.
în cazul în care dl. Popescu Ion și-a achitat obligațiile de plată față de bugetul local, pentru întregul an fiscal 2012, acesta are posibilitatea de a depune o cerere în vederea restituirii sumei ce a rezultat ca achitată în plus, ca urmare a radierii garajului din evidența fiscală, în conformitate cu prevederile art.117 din O.G. nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, actualizată; cererea va fi însoțită de o copie a actului de identitate, care se va depune la sediul Direcției Venituri, str. Mucius Scaevola nr.l l, cam.9.
De asemenea, contribuabilul mai poate opta pentru compensarea sumei achitate în plus cu obligațiile de plată care vor fi datorate de către acesta, pentru anul fiscal următor.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3965 din data: 02-04-2012 pusa de Olar Gh :
·  Anul trecut am fost somati toti cei care aveam garaje sa le demolam desi am platit toate taxele pentru acesta pe intreg anul . Anul acesta a aparut din nou aceasta suma desi am demolat garajul la termenul somatiei. Va rog sa -mi detaliati sumele ce apar in taxe si depozite. Va multumesc . Anul trcut am putut sa vad eu aceste sume in detaliu.
Raspuns din data de 02-05-2012 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
La art.254 alin.(2) și (6) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal cu modificările și completările ulterioare, se prevede:
„ (2) în cazul unei clădiri care a fost... demolată sau distrusă, după caz, în cursul anului, impozitul pe clădire încetează a se mai datora de persoana respectivă cu începere de la data de întâi a lunii următoare celei în care clădirea a fost înstrăinată, demolată sau distrusă.
(6) Orice persoană care .. demolează, distruge sau modifică în alt mod o clădire existentă are obligația să depună o declarație în acest sens la compartimentul de specialitate al autorității administrației publice locale în termen de 30 de zile de la data la care s-au produs aceste modificări. "
Prin urmare, în vederea radierii garajului, dl. Olar Gheorghe trebuie să se prezinte la Serviciul Contracte din cadrul Primăriei Municipiului Arad pentru depunerea declarației fiscale, însoțită de documentul justificativ ce atestă demolarea garajului.
în evidența fiscală, la data 12.04.2012, dl. Olar Gheorghe figurează cu obligații contractuale în sumă de 75,42 lei.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3960 din data: 29-03-2012 pusa de mitran laura :
·   IN DATA DE 22.03.2012 AM EFECTUAT PLATA CATRE DIRECTIA VENITURI SI ANUME PT.TAXA AUTO,IMPOZITUL PE TEREN SI IMPOZITUL PE CLADIRE.CAND M-AM UITAT SA VAD CAT MAI AM DE PLATIT AM OBS.CA TAXA AUTO NU A FOST INREG.SI NICI IMP.PE TEREN,IAR PE EXTRASUL DE CONT IMI APAR A FI PLATITE.CE ESTE DE FACUT?
Raspuns din data de 02-05-2012 :
Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
D-na Mitran Laura cu domiciliul în Arad, Calea Aurel Vlaicu bl.B23, ap.24, figurează cu în evidența fiscală cu un mijloc de transport marca Audi.
Impozitul pentru acest mijloc de transport aferent anului 2012 este în sumă de 194,40 lei, din care s-a achitat suma de 100,00 lei, în data de 14.03.2012.
în cazul în care d-na Mitran Laura deține și alte bunuri pe raza municipiului Arad, este necesar să se prezinte la sediul Direcției Venituri din Arad, str. Mucius Scaevola nr.l l, în vederea clarificării situației.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3957 din data: 29-03-2012 pusa de Iasmina Bran :
·  Buna ziua, Se acorda reducerea de 10% pentru cei care își achită integral impozitele pe cladiri[pers. fizice] până la data de 31 martie 2012? Multumesc
Raspuns din data de 02-05-2012 :
Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va transmitem urmatoarele:
Conform art.255 alin.(l) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, impozitul/taxa pe clădiri se plătește anual, în două rate egale, până la datele de 31 martie și 30 septembrie inclusiv.
Pentru contribuabilii persoane fizice, care achită până la data de 31.03.2012, integral impozitul pe clădire, beneficiază de bonificația prevăzută la art.255 alin.(2) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, stabilită la 5%, conform art.2 din H.C.L.M. Arad nr.301/2011 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2012.
Pentru neachitarea la termenul de scadență a obligațiilor de plată se datorează după acest termen accesorii, în conformitate cu prevederile art. 124A1 din O.G. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată.
Nivelul majorării de întârziere este de 2% din cuantumul obligațiilor fiscale principale neachitate în termen, calculată pentru fiecare lună sau fracțiune de lună, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadență și până la data stingerii sumei datorate inclusiv.
Serviciul Informare Cetateni

Sus

Intrebarea nr. 3949 din data: 21-03-2012 pusa de Nagy Claudia :
·  Am achitat o taxa de poluare auto, in data de 05.08.2008, cand am achizitionat o masina second-hand, inmatriculata in Germania. Va rog sa imi comunicati daca exista posibilitatea recuperarii acestei taxe sau compensarea ei cu impozitul datorat, si ce demersuri ar trebui sa fac. Multumesc!
Raspuns din data de 02-05-2012 :
Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
în ceea ce privește taxa pe poluare pentru autovehicule, Direcția Venituri nu are competențe în administrarea acesteia; conform O.U.G. nr.50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, taxa constituie venit la bugetul Fondului pentru mediu și se gestionează de Administrația Fondului de Mediu.
Taxa se calculează de organul fiscal competent din subordinea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, conform H.G. nr. 686/2008 privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule.
Astfel, pentru informații cu privire la această taxă, d-na Nagy Claudia, va trebui să se adreseze Administrației Financiare a Municipiului Arad.
Serviciul Informare Cetateni
Sus



Pagina : 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34
,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,61,62,63,64,65,66,67


Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
28




 
 

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved